niedziela, 20 marca 2016

Sernik z makiem i jabłkami Siostry Anastazji

I już znowu święta, tym razem Wielkanoc. Rozpoczęliście już przygotowania? Jeśli jeszcze zastanawiacie się nad ciastami na świątecznym stole - dzisiaj mała pomoc - sernik z makiem i jabłkami przygotowany wg przepisu Siostry Anastazji. Ciasta Siostry Anastazji zawsze wychodzą, są duże, więc spokojnie można się nimi dzielić, możemy także zajadać je bez końca pozwalając sobie na chwilę rozpusty. Brzmi dobrze, prawda?
Smacznego!


Składniki [CIASTO KRUCHE]:
200 g margaryny (lub masła)
400 g mąki
200 g cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 żółtka
3-4 łyżki kwaśnej śmietany
Wykonanie:
Z podanych składników wyrabiamy gładkie ciasto. Dzielimy je na 2 części. Jedną część pieczemy w 180 stopniach na złoty kolor. Drugą, surową wykładamy do blaszki, a następnie przykrywamy makiem i jabłkami.
Składniki [MAK]:
200 g suchego maku
3 jajka
100 g cukru
garść orzechów włoskich krojonych
3 łyżki miodu
50 g masła
Wykonanie:
Mak parzymy i następnie mielimy. Żółtka oddzielamy od białek i z białek ubijamy pianę. Do maku dodajemy żółtka, cukier, orzechy, miód, roztopione masło oraz pianę z białek i wszystko dokładnie mieszamy. Mak wykładamy na surową część ciasta kruchego.
Składniki [SER]:
0.5 kg sera białego
100 g masła
200 g cukru pudru
5 jajek
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie:
Masło ucieramy z cukrem i żółtkami. Ser mielimy, a następnie zmielony ser dodajemy stopniowo do masła. Dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Ubijamy pianę z białek i dodajemy na końcu do masy serowej, lekko mieszając. Ser wykładamy na mak i pieczemy ok. 50 minut w 180 stopniach.
Składniki [JABŁKA]:
1 kg jabłek
100 g cukru
1 galaretka pomarańczowa
Wykonanie:
Jabłka obieramy z ścieramy na tarce o dużych oczkach. Dodajemy cukier i smażymy do miękkości. Pod koniec smażenia wsypujemy do jabłek galaretkę w proszku, dokładnie mieszamy i smażymy jeszcze chwilę.
PRZEŁOŻENIE PLACKA:
Ciasto z makiem i serem - masa jabłkowa - kruchy placek

Gotowe ciasto możemy ozdobić polewą bądź lukrem.

15 komentarzy:

  1. wygląda smakowicie :) muszę kiedyś wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. coś tu nie pasuje a mianowicie, nie zagotowuje się nigdy galaretki bo nie sciagnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku wszystko wychodzi - zapraszam do spróbowania :)

      Usuń
  3. Właśnie się za niego biore

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, daj znać jakie są efekty :)
      Pozdrawiam,
      Sylwia

      Usuń
    2. Siedzi w piecu. Użyłam gotowej masy bo dostałam puszkę to myślę a co mi tam. Oczywiście dla mnie te kupna badziewiaki to bez bakali prawie ze są no to masa została wzbogacona rodzynkami i mielonymi orzechami. Jabłka zrobiłam z musu jabłkowego i galaretki cytrynowej bo mój nie znosi pomarańczy . Wyszło bomba. No i ser to też nie twaróg bo ja nie mieszkam w Polsce tylko speisequark to tak jak u nas setki homo tylko 40 %tłuszczu i kwasny więc dla bezpieczeństwa zamiast mąki ziemniaczanej dałam budyń. Ale i tak czuję że będzie pyszny.śmietany zapomniałam kupić to do ciasta poszedł też serek.

      Usuń
    3. I to mi się podoba, inwencja twórcza się ujawniła, zamienniki składników zastosowane, i mam nadzieję, że ciasto wyszło przepyszne :) W każdym razie - jedzcie na zdrowie!

      Usuń
  4. Ciasto powala na twarz. Jest po prostu fantastyczne. Następnym razem zrobie sama mak i będzie idealne. Zakochałam się. U mnie kolejność warstw ciasto masa makowa i na to serowa. Piekarnik. A potem już na zimno. Upieczona górę z ciasta od spodu wysmatmrowana masa kajmakowa i położona na upieczonym serze i na to jabłka.dziękuję za rzetelny przepis. Pozdrawiam serde cznie . Malwina
    P. S : jestem z zawodu kucharzem. Zastępowanie coś czymś w kuchni to mój zawod😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
  5. A i wypróbuj koniecznie z cytrynową galaretka😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ciasto smakuje :)Będę musiała koniecznie wypróbować wersję z cytrynową galaretką.
      Pozdrawiam i oczywiście życzę szczęśliwego Nowego Roku ! :)
      Sylwia

      Usuń
  6. Witam. Jak rozumiem ciasto będzie równie pyszne jeśli użyje maku gotowego z puszki oraz sera z wiaderka taki na sernik. Jaka wielkość blaszki do pieczenia....

    OdpowiedzUsuń
  7. A zapomniałam oczywiście składniki pododawać do sera i maku tak jak w przepisie???? Pozdrawiam Alka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Można użyć produktów gotowych (o ile są sprawdzone :P). Blaszka duża, taka 23x38 cm. Jeśli masz gotową masę serową i makową, wtedy przygotowujesz tylko ciasto i masę jabłkową.
    Trzymam kciuki :)
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia