sobota, 12 marca 2016

Tarta z pieczarkami, porem, camembertem i orzechami

Ostatnio w lodówce zaległy mi pieczarki i dziś kombinowałam, co by tu z nich zrobić, zanim się zepsują. Zazwyczaj jak mam parę sztuk pieczarek, przygotowuję szybciutko zapiekanki i chrupiące zajadam z ketchupem. Tym razem jednak zostało mi ok. 30 dag pieczarek - a więc zapiekanki nie wchodziły w grę.
Szukałam przepisu - i znalazłam inspirację na Mirabelkowym blogu - od siebie zmieniłam nieco proporcje i dodałam pora. Całość przygotowuje się szybko z racji na wykorzystanie gotowego ciasta francuskiego. Do najbardziej dietetycznych nie należy, ale cóż.. Smacznego!



Składniki:
opakowanie ciasta francuskiego 270 g
300 g pieczarek
pół pora 
2 łyżki oleju
pół szklanki śmietany 18% do zup
1 jajko
70 g sera camembert
garść orzechów włoskich 
natka pietruszki
sól, pieprz do smaku
Wykonanie:
Ciasto francuskie wykładamy do formy do tarty. Gęsto nakłuwamy je widelcem i podpiekamy w piekarniku ok.12 minut.
Pieczarki obieramy, kroimy w dosyć grubą kostkę. Pora myjemy i kroimy w talarki. Na patelni rozgrzewamy oliwę i podsmażamy pieczarki z porem, aż wyparuje woda z pieczarek. Przyprawiamy pieczarki solą i pieprzem.
W kubeczku mieszamy jajko ze śmietaną, doprawiamy solą i pieprzem, dodajemy posiekaną natkę pietruszki i mieszamy.
Na podpieczonym cieście wykładamy podsmażone pieczarki z porem, polewamy masą śmietanową. Na wierch układamy pokrojony ser camembert i grubo posiekane orzechy.
Pieczemy ok. 20 minut w 175 stopniach, aż ciasto będzie rumiane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia