środa, 7 stycznia 2015

Zupa krem z kalafiora

Zimno, mróz i od czasu do czasu prószący śnieg trochę zniechęcają do przebywania na dworze, stąd dobrym pomysłem jest przygotowanie zupy - na pewno rozgrzeje nas w środku, może nawet lepiej niż kawał mięcha. Oczywiście najbardziej rozgrzewające są dania z imbirem, ale taka zwykła zupa krem z kalafiora też jest niczego sobie. Jeśli nie macie jeszcze pomysłu na obiad - do dzieła!! Smacznego!

Składniki:
1 duży kalafior
3 ziemniaki
mała cebula
łyżka masła
3 ząbki czosnku
1,5 l bulionu warzywnego
tymianek suszony, sól, pieprz do smaku
Wykonanie:
Na łyżce masła podsmażamy cebulę pokrojoną w pióra, następnie dodajemy ząbki czosnku, podsmażamy chwilę, po czym zalewamy bulionem. Następnie dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki i gotujemy ok. 8 min – tak, by ziemniaki były prawie miękkie. Potem dodajemy umyte różdżki kalafiora i gotujemy jeszcze parę minut – aż kalafior zmięknie. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Na koniec całość blendujemy. Podajemy z chrupiącymi grzankami, u mnie dodatkowo chipsy z szynki (szynkę wrzuciłam na parę minut do nagrzanego piekarnika i tak właśnie powstały moje chipsy :)).

4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie ta zupa przypomniała mi jak dawno nie jadłam kalafiora, super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli teraz czas na nadrobienie tego kalafiorowego braku, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia