środa, 5 listopada 2014

Tarta z cukinią i kurczakiem

No i już kilka dni temu przywitał nas listopad, także dziś nadszedł czas na propozycję obiadową - tartę z cukinią i kurczakiem. Co prawda powinniśmy zagospodarować troszeczkę czasu na jej przygotowanie, ponieważ ciasto powinno spędzić nieco w lodówce, no i zresztą samo upieczenie też chwilę trwa, ale czego się nie robi dla chwili przyjemności... Jak dla mnie jest przepyszna na ciepło, choć na zimno - jeśli lubicie, jest także bardzo smaczna. Smacznego!



Składniki na ciasto:
250 g mąki (u mnie pełnoziarnista)
125 g zimnego masła
1 żółtko
50 ml wody
odrobina soli
Wykonanie:
Mąkę z solą siekamy nożem razem z zimnym masłem. Gdy masło będzie w małych kawałkach, dodajemy żółtko, wodę i szybko zagniatamy ciasto (nie możemy za bardzo ogrzać ciasta ciepłem dłoni, bo wtedy będzie twarde po upieczeniu). Gdy ciasto będzie gładkie odkładamy je na godzinę do lodówki. Po upływie tego czasu ciasto rozwałkowujemy i przenosimy je do formy na tartę. Potem gęsto nakłuwamy ciasto widelcem oraz na wierzch ciasta wykładamy papier do pieczenia i wysypujemy groch, aby je obciążyć, żeby nie urosło i podpiekamy je przez ok. 15 min w 180 stopniach. Potem zdejmujemy papier z grochem i wykładamy nadzienie.
Składniki na farsz:
300 g fileta z kurczaka
1 cukinia - niezbyt duża
2 jajka
200 ml śmietany
ser żółty do posypania po wierzchu - u mnie 3 plastry
odrobina oliwy do usmażenia kurczaka
sól, pieprz, gałka muszkatołowa
Wykonanie:
Kurczaka kroimy w kostkę, doprawiamy solą i pieprzem i smażymy na rozgrzanej oliwie. Cukinię kroimy w plastry - u mnie ok. 3 mm. Jajka roztrzepujemy ze śmietaną (ja dodałam jeszcze białko, które zostało podczas przygotowywania ciasta), doprawiamy solą, pieprzem i odrobiną gałki muszkatołowej do smaku.
Złożenie tarty:
Na podpieczony spód wykładamy usmażonego kurczaka. Na kurczaku układamy pokrojoną w plastry cukinię. Całość zalewamy masą jajeczną i wierzch posypujemy żółtym serem. Pieczemy do zarumienienia - u mnie ok. 40 min w 180 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia