sobota, 9 maja 2015

Pierogi leniwe (kluski leniwe)

Czasu na pisanie bloga ciągle niedostatek, więc dziś wrzucam na szybko przepis na kluski leniwe. Tradycyjnie każdy je owe kluski z bułką tartą i masełkiem, ale ja zdecydowałam się na wersję z truskawkami, równie pyszną. Póki co, jako że dziś Dzień Zwycięstwa, a ja jestem w Moskwie, czas biec na paradę :) Smacznego!


Składniki:
500 g białego sera
150 g ziemniaków
2 jajka
2 łyżki oliwy
ok.100 g mąki ziemniaczanej (zależnie od wilgotności sera)
Wykonanie:
Ziemniaki obieramy, myjemy i gotujemy. Ugotowane i przestudzone mielimy w maszynce razem z serem. Dodajemy jajka, mąkę i wyrabiamy ciasto. Z ciasta formujemy wałek o średnicy ok. 3 cm, spłaszczamy i kroimy w skośne kawałki o szerokość 2-3 cm. Wrzucamy na wrzącą, osoloną wodę i gotujemy. Podajemy polane topionym masłem z bułką tartą, bitą śmietaną lub owocami.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam te kluseczki. Podaję je właśnie z bułką tartą i masełkiem.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia