piątek, 6 maja 2016

Szparagi z sosem a'la holenderskim

Dziś w sklepie znalazłam szparagi i postanowiłam od razu je wypróbować. To mój szparagowy debiut, inspiracji poszukałam w internecie i znalazłam odpowiedni przepis na Kwestii Smaku. Zachęcam do wypróbowania - przygotowanie trwa krótko i jest naprawdę pyszne. Do szparagów podany jest sos a'la holenderski. Smacznego!

Składniki:
7 zielonych szparagów
50 g masła
2 żółtka
2 łyżeczki soku z cytryny
sól, pieprz do smaku
Wykonanie:
Szparagi myjemy, odrywamy końce i gotujemy na parze do miękkości, tak żeby nie były rozgotowane, ale al'dente.
Z reszty składników przygotowujemy sos.
Masło roztapiamy, podgrzewamy i usuwamy powstałą pianę z powierzchni. Żółtka w temperaturze pokojowej ubijamy na pianę z dodatkiem soku z cytryny, soli i pieprzu. Ubijając, stopniowo dodajemy gorące masło. Sos powinien być puszysty i gęsty.

Ugotowane szparagi możemy przekroić wzdłuż na 2 części, podajemy je z sosem na bazie masła i żółtek.
Do podania możemy dodać chleb posmarowany masełkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia