wtorek, 9 sierpnia 2016

Domowe batoniki twarogowe

Ostatnio przypomniało mi się jak rok temu w Moskwie zajadałam batoniki twarogowe (mała wzmianka o nich tutaj). Oczywiście w Polsce też są już dostępne, jednak nie łatwo jest kupić dobry batonik twarogowy. Dlatego też postanowiłam zrobić swoje własne. Efekt - jak dla mnie wspaniały, wyszły delikatne, czekolada dopełnia całości. Może zamiast 100% mlecznej czekolady warto przełamać je odrobiną gorzkiej, ale dla takiego łasucha jak ja - ta wersja jest fantastyczna. Musicie koniecznie wypróbować je jak najszybciej :) Smacznego!
Składniki:
250 g sera białego
2 łyżki miękkiego masła
3 łyżki cukru pudru
1 cukier waniliowy
120 g czekolady mlecznej (lub gorzkiej)
Wykonanie:
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Silikonowe foremki smarujemy rozpuszczoną czekoladą, następnie wkładamy je do lodówki, aby czekolada stężała. Miękkie masło ucieramy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym. Stopniowo dodajemy ser biały, ucieramy, aż masa będzie jednolita. Gdy czekolada w foremkach będzie dobrze schłodzona, wykładamy do niej masę twarogową. Następnie wkładamy batoniki do lodówki. Po schłodzeniu czekoladek należy pokryć czekoladą schłodzoną masę twarogową, aby czekoladki były z każdej strony oblane czekoladą.

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie batoniki. Musze koniecznie zrobic. Dziekuje za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepięknie. Z chęcią bym się na taką czekoladkę skusiła. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak długo takie batoniki można przechowywać w lodówce? I czy można je mrozić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Bezpiecznie można je przechowywać je ok. 3-4 dni w lodówce. Jeśli chodzi o mrożenie - osobiście nie probowałam, jednak wydaje mi się, ze dałoby się. Problem w tym, że standardowo zbyt szybko znikają.

      Pozdrawiam,
      Sylwia

      Usuń
  4. Ile mniej-więcej sztuk wyjdzie z tej ilości sera?

    OdpowiedzUsuń
  5. Szykuje się tydzień batoników twarogowych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepsze w świecie batoniki

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia