wtorek, 12 kwietnia 2016

Pasztet z grochu

Dziś zapraszam na warzywny pasztet. Jako główny składnik wybrałam groch, jako że zalegał mi w szafce od jakiegoś czasu. Przygotowując mój pierwszy pasztet warzywny bałam się, że będzie się rozpadał albo po prostu nie wyjdzie. Efekt jednak pozytywnie mnie zaskoczył i powoli będę się szykować na kolejną próbę z innym bezmięsnym pasztetem. Smacznego!

Składniki:
1 szkl suchego grochu żółtego
liść laurowy
2 średnie cebule lub 1 duża
2 marchewki
2 ząbki czosnku
1 jajko
sól do smaku
2 łyżeczki słodkiej papryki
0,5 łyżeczki ostrej papryki
3 łyżeczki majeranku
3 łyżki kaszy manny
2 łyżki płatków owsianych
2 łyżki oleju
Wykonanie:
Groch wsypać do miski, zalać wodą i zostawić na noc lub na parę godzin do namoczenia.
Następnego dnia groch odsączamy, płuczemy, przekładamy do garnka, dodajemy liść laurowy, zalewamy wodą 
i gotujemy groch do miękkości.
Na oleju szklimy posiekaną w kostkę cebulę, potem dodajemy do niej startą na tarce marchew i przesmażamy aż warzywa zmiękną.
Wystudzony groch blendujemy i mieszamy z podsmażoną cebulą, marchewką i przeciśniętymi przez praskę ząbkami czosnku. Dodajemy jajko, kaszę mannę, płatki owsiane 
i mieszamy wszystko. Sprawdzamy smak i przyprawiamy.
Masę pasztetu wykładamy do blaszki keksówki wyłożonej papierem do pieczenia lub natłuszczonej i posypanej bułką tartą.
Pieczemy ok. 60 min w 180 stopniach.
Zostawiamy do całkowitego ostudzenia, a następnie kroimy i przygotowujemy kanapki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia