sobota, 23 lipca 2016

Makaron z sosem kurkowym, ze szpinakiem i orzechami włoskimi

Kurki niesamowicie kojarzą mi się z latem. Gdy tylko zobaczyłam je w sklepie, wiedziałam, że muszą być moje. Przepis znalazłam na Kwestii Smaku, połączenie jest z jednej strony bardzo proste, a z drugiej danie zaskakuje chrupkością orzechów i aromatem kurek. Makaron przygotowuje się bardzo szybko, zatem jeśli po pracy jesteście głodni - zachęcam do wypróbowania. Smacznego!

Składniki:
100 g makaronu
200 g kurek
100 g świeżego szpinaku
2 ząbki czosnku
100 ml śmietanki 30%
garść orzechów włoskich
1 łyżka oliwy
natka pietruszki
sól i pieprz do smaku
Wykonanie:
Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Kurki oczyszczamy dokładnie, płuczemy pod zimną wodą. Mniejsze grzyby zostawiamy w całości, natomiast te większe kroimy na mniejsze kawałki. Czosnek siekamy na drobniutko, orzechy kroimy na mniejsze kawałki, na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy czosnek i orzechy i krótko podsmażamy. Po chwili dodajemy przygotowane wcześniej kurki i smażymy ok. 3 minuty. Wlewamy śmietankę i zagotowujemy sos. Doprawiamy solą i pieprzem. Na koniec dodajemy umyty szpinak oraz makaron. Posypać posiekaną natką pietruszki i zagotować ponownie, aż sos będzie gęsty.

1 komentarz:

  1. Kocham makarony. A z dodatkiem szpinaku to wystrzał :D
    Zapraszam do siebie :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia