środa, 26 marca 2014

Beszamel + LBA

Dzisiaj przedstawię prosty sos, który jest podstawą w niejednej potrawie. Wykorzystywany jest do wszelkiego rodzaju zapiekanek, potraw z warzyw i mięsa, stanowi bazę dań tego typu i zwiększa ich walory smakowe.


Składniki:
500 ml mleka 3,2%
3 łyżki masła
3 łyżki mąki
sól, pieprz, gałka muszkatołowa do smaku
Wykonanie:
Na małym ogniu roztapiamy masło - mieszając drewnianą łyżką, aby się nie zrumieniło, potem dodajemy mąkę i dokładnie mieszamy ją z masłem (ja używam trzepaczki). Następnie wlewamy zimne mleko energicznie mieszając sos, aby nie doprowadzić do powstania grudek. Sos doprowadzamy do wrzenia na wolnym ogniu, doprawiamy go solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Potem gotujemy jeszcze parę minut na wolnym ogniu, aby uzyskać nieco gęstszą konsystencję.
A już wkrótce zaproszę Was na lasagne z udziałem właśnie sosu beszamelowego :)
Dodatkowo w dzisiejszym poście chciałabym serdecznie podziękować za wyróżnienie, jakie otrzymałam od Emilii z gotujszybkoismacznie do Liebster Blog Award. To już drugie takie wyróżnienie, które muszę przyznać, sprawia że czuję, iż ktoś docenia i szanuje to, co lubię robić i co sprawia mi niesamowitą przyjemność i frajdę. 
Czym jest Liebster Blog Award?
Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”.
Ponownie do tego wyróżnienia nie nominuję żadnych blogów, ponieważ tak jak już kiedyś pisałam, wg mnie jest zbyt wiele blogów, które zasługują na takie wyróżnienie. Z przyjemnością jednak odpowiem na zadane mi pytania :)
Moje odpowiedzi:
1. Wołowina czy wieprzowina? Chyba wieprzowina - mam sentyment do świeżego, zdrowego mięska prosto ze wsi :)
2. Twoja ulubiona przyprawa: bazylia
3. Czekolada na 3 sposoby twoja propozycja: czekoladowe fondue, mus czekoladowy i ciasteczka czekoladowe
4. Czy oglądasz programy kulinarne tak? Jakie? Oczywiście, że oglądam - uwielbiam programy Gordona, Ugotowanych i programy typu Top Chef, Masterchef itp.
5. Niespodziewanie wpadają do ciebie goście masz 20 min na przygotowanie kolacji, co przygotujesz? Spaghetti carbonara
6. Ile potrzebujesz składników by zrobić krem z warzyw? Niewiele - wystarczą warzywa, bulion i przyprawy :)
7.Twoje menu na imprezę - zależy od rodzaju imprezy, nie ma jednego uniwersalnego menu :P
8. Czy gotujesz obiad tak żeby wykorzystać go na drugi dzień? Oczywiście - życie studenckie poniekąd tego wymaga
9.Czy gotujesz na parze?Tak, zdarza mi się czasem jeść lekki obiadek gotowany na parze, ale ostatnio trochę rzadko gotuję na parze
10. Czego nigdy nie zjesz? Nic mi nie przychodzi do głowy - w życiu chciałabym być otwarta na wszelkie nowe smaki
11. Bez czego nie możesz się obejść w kuchni - bez dobrego noża

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia