piątek, 21 marca 2014

Ciasteczka w piegi wg A. Starmach

Ciasteczka te były pierwszymi, które spowodowały u mnie natychmiastową chęć wypróbowania przepisów z programu "Pyszne 25", który prowadzi jurorka Masterchefa, Ania Starmach. Są w sam raz na dzisiejszy dzień - bo w końcu przyszła Wiosna! Kolorowe, optymistyczne piegi oprócz słodyczy dają niebywałą radość. Ciasteczka są kruche i są doskonałe do popołudniowej, piątkowej kawki. Smacznego! :)


Składniki:
150 g masła
150 g cukru
300 g mąki
1 jajo
2 łyżeczki cukru waniliowego
pół łyżeczki sody oczyszczonej
100 g cukierków m&m 
Wykonanie: 
Mieszamy mąkę wraz z sodą i cukrem waniliowym. Za pomocą miksera ucieramy miękkie masło z cukrem, dodajemy jajko, a potem stopniowo dodajemy mąkę. Ciasto zawijamy w przeźroczystą folię i wkładamy na 5 minut do zamrażarki. Na blasze do pieczenia kładziemy arkusz papieru do pieczenia. Z ciasta formujemy małe kuleczki, układamy je na blasze, każdą kulkę lekko spłaszczamy i kładziemy na niej kilka kolorowych cukierków. Pieczemy około 15 minut w temperaturze 180 stopni.

2 komentarze:

  1. nie rozumiem fenomenu Ani Starmach, ale mimo to życzę jej jak najlepiej w karierze kuchni w TV.
    ciasteczka rzeczywiście, urocze jak wiosna :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie jej fenomen polega na prostocie proponowanych przepisów, program mi przypomina niejednokrotnie, że w kuchni najlepsze są nieskomplikowane, czasem może nawet nieco zapomniane rozwiązania. Oprócz tego tak jakoś sympatycznie mi się ją ogląda :) A ciasteczka wypróbowałam i są pyszne, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia